خبر بسیار مهم علمی

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

خبر بسیار مهم علمی

طراحی هواپیماهای آینده با الگوبرداری از خفاش ها

 

ابداع قطره چشمی که دید در شب را ممکن می‌کند

 تولید رگ از ژل و......

 

 

طراحی هواپیماهای آینده با الگوبرداری از خفاش ها
شاید روزی فرا برسد که با الگوبردای از حسگرهای طبیعی بال خفاشها، نسل جدیدی از هواپیماها و پهپادها ساخته شود که احتمال برخورد مرگبار آنها با موانع به حداقل برسد.
پرواز خفاشها به عنوان پستانداران پرنده ای که در شب هنگام سر از آسمان در می آورند از آنچنان دقت و مهارتی برخوردار است که همواره مایه حیرت و شگفتی محققان بوده است.  خفاش ها در حالی که با سرعت زیادی پرواز می کنند کوچکترین برخوردی با موانع ریز و درشت پیش رویشان ندارند.

 

 


به تازگی گروهی از دانشمندان دانشگاههای جان هاپکینز، کلمبیا و مریلند موفق به کشف یک از رازهای این شگفتیه خفاش ها شده اند. کشف این راز مهم به طراحان و مهندسان این امکان را می دهد تا در آینده ای نه چندان دور بال و بدنه هواپیماها و پهپادها را به گونه ای طراحی کنند که کمترین احتمال را در برخورد با موانع پیش رو داشته باشند.

 

 

خفاش ها کوچکترین برخوردی با موانع ریز و درشت پیش رویشان ندارند

 

دانشمندان این دانشگاهها دریافت کننده های حسی بال خفاش قهوه ای را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار داده و در عین حال متوجه ساختار جالب توجه دریافت کننده های حسی دیگری شدند که در محل رویش موهای بال پرنده قرار دارند. همزمان با پرواز خفاش، موهای بال آن با توجه به جریان هوا تغییر می کند و در همین حال دریافت کننده های موجود در محل رویش موها تغییرات به وجود آمده را دریافت کرده و به جانور در تنظیم درست مسیر پروازی کمک می کند. نکته حیرت  انگیز این است که تمامی این رویدادها تنها در کسری از زمان صورت می گیرد.


اکنون دانشمندان در نظر دارند د نسل جدید سیستمهای پروازی و هواپیما ها را را با الگوبرداری از این شگفتی طبیعی ارایه کنند تا حوادثی نظیر برخورد هواپیما و پهپاد به کوه یا سایر موانع پیش رو به حداقل برسد.

 

 

ابداع قطره چشمی که دید در شب را ممکن می‌کند


گروهی از هکرهای زیستی آمریکایی قطره چشمی جدیدی ابداع کرده‌اند که قابلیت دید در شب را برای انسان فراهم می‌کند. این گروه دانشمند-شهروند کالیفرنیایی موسوم به «science for the masses (SftM)» این ماده ابرقدرتمند را در پی تحقیقات بر روی مولکول طبیعی Chlorin e6 تولید کردند.

 

این مولکول به نوع خاصی از ماهیهای اعماق دریا اجازه می‌دهد تا در تاریکی ببینند. مولکول Chlorin e6 به سادگی از گیاهانی مانند جلبک قابل استخراج بوده و در برخی درمان‌های سرطانی و همچنین درمان افراد دارای دید شب ضعیف نیز مورد استفاده است. این مولکول یک واکنش شیمیایی میکروسکوپی ایجاد می‌کند که منابع نوری ضعیف را در زمان عبور از چشم، تقویت می‌کند.


محققان با ترکیب Chlorin e6 با انسولین در یک محلول سالین توانستند ترکیبی تولید کنند که برای چندین ساعت دید در شب عالی ارائه می‌کند. این قطره در کیسه ملتحمه بین کره چشم و پلک ریخته می‌شود که از آنجا داخل شبکیه جذب خواهد شد. رنگ سیاه ابتدایی محلول طی چند ثانیه برطرف خواهد شد.


محققان SftM چندین آزمایش را با استفاده از فواصل و زمینه‌های مختلف انجام دادند و در نهایت، کارآزمایی این قطره بر روی یک سوژه انسانی به وی اجازه داد تا نه تنها اشکال و اندازه‌ها را از فاصله 10 متری در تاریکی محض تشخیص دهد، بلکه همچنین وی را قادر ساخت تا موقعیت افراد را نیز در تاریکی تا فاصله 50 متری شناسایی کند.
اگرچه این قابلیت دائمی نبوده و تنها چند ساعت باقی ماند. دانشمندان اکنون به دنبال آزمایشات بیشتر برای بررسی عوارض جانبی طولانی‌مدت این ماده بر روی چشم هستند.


گام بعدی محققان، استفاده از یک دستگاه محرک Ganzfeld و الکترورتینوگرافی است که می‌توانند برای سنجش دقیق سطح تحریک الکتریکی و فعالیت در چشم با هم ترکیب شوند. این کاربه دانشمندان داده‌های بیشتری را برای بررسی بیشتر ارائه کرده و همچنین به آن‌ها در ارزیابی عملکرد درست و ایمن محلول Ce6 کمک خواهد کرد.

منبع : isna.ir

 تولید رگ از ژل

دانشمندان ژلی ساخته اند که پس از تزریق به داخل بدن رگ تولید می کند. این دستاوری بزرگ در علم پزشکی محسوب می شود که به دگرگونی بزرگی در زندگی مبتلایان به دیابت منتهی خواهد ش


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 19 مرداد 1397 | 11:7 بعد از ظهر | نویسنده : افشین تهرانی .نویسندگان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.