احادیث و سخنان ناب بزرگان ایران و جهان

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

امام صادق (ع)

خداوند عزوجل فرمود هرگاه کسی که مرا می شناسد نافرمانی ام کند

کسی را که مرا نمی شناسد بر او مسلّط می گردانم

احادیث زیبا از پیامبر و امامان

امام علی (ع)

سخت ترین گناهان

گناهی است که انجام دهنده ی آن

آن را ناچیز بشمارد

احادیث زیبا از پیامبر و امامان

امام موسی کاظم (ع)

هر که پدر و مادر را اندوهگین کند آنان را ناسپاسی کرده

احادیث زیبا از پیامبر و امامان

رسول اکرم (ص)

اهل بیت من چون کشتی نوح‌اند

هر که بر آن نشیند نجات یابد و آنکه از آن تخلف کند هلاک گردد

امام علی(ع) فرمود:

هیچ دروغی جایز نیست چه جدی باشد و چه شوخی. وهم چنین سزاوار نیست یکی از شما به بچه هایش وعده ای دهد و به آن وفا نکند. دروغ باعث دریده شدن پرده ی ایمان شده و آن نیز موجب ورود به جهنم می گردد./امالی صدوق،ص340.

پیامبر اکرم(ص) فرمود: ای بندگان خدا ! بپرهیزید از فرو رفتن در گناه و آسان شمردن آنها. چرا که گناهان، گنه کار را به خواری وا می دارد تا آنجاکه: 1- ولایت جانشین و وصی رسول خدا (ص)را رد کند. 2-پیامبری پیامبر خدا را (ص) تکذیب کند. 3-هم چنین، تا اینکه گناهان ، او را وادار به رد کردن و حدانیّت خداوند و الحاد در دین نماید./بحارالانوار،ج70،ص360. حدیث (5) امام حسین علیه السلام فرمودند:

اَلبُکاءُ مِن خَشیةِ اللهِ نَجآةٌ مِنَ النّارِ

گریه از ترس خدا سبب نجات از آتش جهنّم است

(حیات امام حسین ج 1 /ص 183)


امام حسین علیه السلام فرمودند

مَن حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَهِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَاَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ

آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش

را از دست می دهد و نگرانیها به او رو می آورد.

(بحار الانوار ، ج 3 ، ص 397)


  امام حسین علیه السلام فرمودند: اِنّ اَعفَی النّاسِ مَن عَفا عِندَقُدرَتِهِِ

بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

(الدره الباهره ، ص24)

امام حسین علیه السلام فرمودند

لا یأمن یوم القیامة إلا من خاف الله فی الدنیا.

هیچ کس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.

(بحار الانوار،ج 4،ص 19)

امام حسین علیه السلام فرمودند


لا أفلح قوم إشتروا مرضاة المخلوق بسخط الخالق.

کسانی که رضایت مخلوق را به بهای غضب خالق بخرند،

رستگار نخواهند شد.

(مقتل خوارزمی،ج 1،ص239)

امام حسین علیه السلام فرمودند

من حاول اَمرا بمعصیة الله کان اَفوت لما یرجو و اَسرع لما یحذر.

کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می ی .

(بحارالانوار،ج78،ص120)

امام حسین علیه السلام فرمودند:

من طلب رضی الناس بسخط الله وکله الله إلی الناس .

کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند ی، خداوند او را به مردم وا می گذارد.

(بحارالانوار،ج78،ص126)


امام حسین علیه السلام فرمودند

من اَحبک نهاک و من اَبغضک اَغراک.

کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند

و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند

(بحار الانوار،ج75،ص128)


امام حسین علیه السلام فرمودند
من دلائل العالم إنتقادة لحدیثه و علمه

بحقائق فنون النظر.

از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه

خود و آگاهی از نظرات مختلف است .

(بحارالانوار،ج78،ص119)


  امام حسین علیه السلام فرمودند

من دلائل العالم إنتقادة لحدیثه و علمه بحقائق فنون النظر.

از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود

و آگاهی از نظرات مختلف است .

(بحارالانوار،ج78،ص119)


امام حسین(ع) فرمودند

لا تقولوا باَلسنَتکم ما ینقُص عَن قَدَرَکم

چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد

(جلاءالعیون،ج۲ص۲۰۵)

امام حسین فرمودند
لا یأمن یوم القیامة إلا من خاف الله فی الدنیا.

هیچ کس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.

(بحار الانوار، ج 44، ص 192 )


امام حسین (ع) فرمودند:



لا یکمل العقل إلا باتباع الحق .

عقل کامل نمی شود مگر با پیروی از حق .

(بحار الانوار، ج 78، ص 127 )

از سخنان بزرگان علم و ادب جهان

نعره هیچ شیری خانه چوبی مرا خراب نمی کند، من از سکوت موریانه ها می ترسم.

 

به شخصیت خود بیشتر از آبرویتان اهمیت دهید.

زیرا شخصیت شما جوهر وجود شماست و آبرویتان تصورات دیگران نسبت به شما است

 

باران که میبارد همه پرندها به دنبال سر پناهند

اماعقاب برای اجتناب از خیس

شدن بالاتراز ابرهاپرواز میکند

این دیدگاه است که تفاوت را خلق میکند

 

گورستان ها پر از افرادی است که

روزی گمان می کردن که چرخ دنیا بدون آنها نمی چرخد

 

یک شمع روشن می تواند هزاران شمع

خاموش را روشن کند و ذره ای از نورش کاسته نشود

 

مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است

 

تنها دو گروه نمى توانند افکار خود را عوض کنند: دیوانگان تیمارستان و مردگان گورستان. “وین دایر”

 

یک درخت هرچقدر هم که بزرگ باشد

با یک دانه آغاز میشود, طولانی ترین

سفرها با اولین قدم. (لائوتسه)

 

در مسابقه بین شیر و آهو،

بسیاری از آهوها برنده می شوند.

چون شیر برای غذا می دود و آهو برای زندگی.

پس: ” هدف مهم تر از نیاز است “

 

اگر میخواهی دروغی نشنوی ، اصراری برای شنیدن حقیقت مکن

 

کسانی که پشت سرتان حرف می زنند ،

دقیقا به همانجا تعلق دارند، پشت سرتان!

 

اگر موفق شدید به کسی خیانت کنید،

آن شخص را احمق فرض نکنید.

بلکه بدانید او خیلی بیشتر از انچه

لیاقت داشته اید به شما اعتماد کرده است…

 

.کی ام من ؟ آرزو گم کرده ای تنها و سرگردان

 

نه آرامی نه امیدی نه همدردی نه همراهی

 

گهی افتان و خیزان چون غباری در بیابانی

 

گهی خاموش و حیران چون نگاهی بر نظر گاهی

 

            

 

تو اگر بی خبر از قلب پریشان منی

 

با همه بی خبری همنفس جان منی

 

چندیست که عشق تحقیر شده است

 

و هی با کلمات نامربوط تعبیر شده است

 

گناه و هوس و بازیچه شدن

 

چون قفل به گردنش زنجیر شده است

 

 یک نظر در خود بیافکن کیستی ؟

 

عاشقی مستی خماری چیستی ؟

 

جام هستی را بزن بر نیستی

 

هرچه هستی با مرامی بیستی !

 

 منم تنهاترین تنهای تنها

 

و تو زیباترین زیبای دنیا

 

منم یلدای بی پایان عاشق

 

تو بودی مرحم زخم شقایق

 

نگاهت را پرستم ای نگارم

 

فدای تار مویت هرچه دارم

 

 ه نام خدائی که هستی را با مرگ

 

دوستی را یک رنگ

 

زندگی را با رنگ

 

عشق را رنگارنگ

 

رنگین کمان را هفت رنگ

 

شاپرک را صد رنگ

 

و مرا دلتنگ تو آفرید

 

 

از بس که غصه تو قصه در گوشم کرد

 

غمهای زمانه را فراموشم کرد

 

یک سیـــنه سخن به درگهت آوردم

 

چشمان سخنگوی تو خاموشم کرد

  

گفتم دل را به پند درمان کنمش

 

جان را به کمند سر به فرمان کنمش

 

این شعله چگونه از دلم سر نکشد

 

وین شوق چگونه از تو پنهان کنمش

 

 هزار بوسه به سوی خدا فرستادم

 

از آنکه دیدن تو قسمت خدایی بود

 

شب از کرانه دنیای من جدا شده بود

 

که هر چه بود تو بودی و روشنایی بود

 

تو را با غیر خود می بینم صدایم در نمی آید

 

دلم می سوزد و کاری ز دستم بر نمی آید

 

نشستم باده خوردم خون گریستم کنجی افتادم

 

 تحمل می رود اما شب غم سر نمی آید

 

 آمدم تا مست و مدهوشت کنم اما نشد

 

 عاشقانه تکیه بر دوشت کنم اما نشد

 

 آمدم تا از سر دلتنگی ام

 

 گریه ی تلخی در آغوشت کنم اما نشد

 

 نازنینم یاد تو هرگز نرفت از خاطرم

 

سعی کردم فراموشت کنم ، اما نشد

 

   تویی آنکه بهانه ی فردایی

 

تویی آنکه سراسر عشق و شیدایی

 

منم آنکه برای تو میمیرم

 

 نفس هم به خیال تو میگیرم

 

دلمان که می گیرد

 

 تاوان لحظه هایی است که دل می بندیم

 

ز اینکه بعضیا نمیان سمتت ناراحت نشو ، ایراد از تو نیست !

مگس هیچوقت سمت گل نمیره ؛

همیشه میره سمت عنى مث خودش …

. اصولا آدم هایی که ارزش دوست داشته

شدن را ندارند درست همان آدم هایی هستند

که ما مصرانه سعی می کنیم دوستشان داشته باشیم …

قانون حماقت ما نیازی به اثبات ندارد !

 گرگ همان گرگ است ، شغال همان شغال
و بین این همه حقیقت تنها آدم است که آدم نیست !
.
..
واقعیت ها را هر روز صبح جا میگذارم پشت اتاق گریم،
از بس آدمها واقعی بودنمان را دوست ندارند . . .
.
..
هیچ کس در این دنیــــــــــا سـرش شلــوغ نیست … !
همه چیـــز به اولـویت ها بر میگـردد !
.
..
مواظبم باشید ، دست هایم را بگیرید
می گویند آلزایمر گرفته ام اما من فقط دنیایتان را نمی شناسم !

 

ماه هم روءیت شد و تو نیامدی . . .

    

چه حال مزخرفی دارم من . . . !
نه می تونم تو رو دوست داشته باشم ، نه غیرِ تو رو . . .

    این روزها . . .
خستگی هایم با هیچ چیز در نمى رود !
با هیچ چیز !

   پرنده ی مهاجری که مقصودش کوچ است؛

به ویرانی لانه اش فکر نمی کند!

 ابراهیم که نیستم میگذاری میروی …

این آتش نبودنت بر من گلستان نخواهد شد !!!

  

رهایم کردی چرا که برهنگیت را نجوییدم ،

بوسه هایت را نطلبیدم و طعم گس گناه را نچشیدم !
رهایم کردی چرا که عشق ورزیدم !

غمگینم همانند پرنده ای که به دانه های

روی تله خیره شده و به این فکر میکند که چگونه بمیرد ؟
گرسنه و آزاد یا سیر و اسیر . . .

 

درد یعنی هر شب بهت یاد آوری کنه که موندنی نیست

 

و بینتون فقط یه دوستی ساده ست ، همین !

 

برای یک ماه نبودنت را سکوت می کنم !


سحر با یک عکس ، افطار با یک خاطره . . .

 

دلم میخواد ببینمت بازم بخندی تو نگام

 

آخه فقط تو میدونی از زنده بودن چی میخوام

 

دلم بهم میگفت تورو میشه یه جور دیگه خواست

 

 آخه فقط قلب توئه که با من اینقدر سر به راست

 

از تو دلگیرم که نیستی کنارم ..

  من دارم می‌میرم تو کجایی من باز بی قرارم

 

میدونی جز تو کسی رو ندارم ..

 

 باورم نمیشه اینقدر آسون رفتی از کنارم

  

»» تنها رفیق ماندگار (خاطره هاست)

 

برگا همه ریختن ولی شاخه هست , کم کم باید بارو بست

 

 باید برگردیم خونه هامون ساک به دست , چیزی که مونده یه خاطرست...

 

 »» عاشق نشو هیچ کس باوفا نیست

 

 خداحافظ ای دنیــــــــای نیــــــــرنگ و نامردی

 

خداحافظ ای تنهـــــــایی و شبهـــــای سردی

  

خداحافظ ای دلهـــــــــــــایی یخ زده و سنگی

 

خداحافظ ای عاشقــــــــان کاغــــذهای رنگی

 

خداحافظ ای شبهـــــــای غــــم و اندوه و درد

 

خداحافظ ای یاران همــــــــــدم و مونس سرد

 

خداحافظ ای دلهــــــــــــای شکسته و خسته

 

خداحافظ ای عاشقـــــــــان به انتظار نشسته

 

 

خداحافظ ای کــــــــــــــوچه های تنگ و باریک

 

خداحافظ ای زمستــــــــــــانهای سرد و تاریک

 

  »» چه خوش صید دلم کردی

 

فاصله ی من و تو زیاد شده این روزا

 

آخر این جدایی میرسه به نا کجا

 

رفتی و گفتی بودن با من هرگز نمیشه

.

.

   باید فراموشت کنم

 

چندیست تمرین می کنم

 

من می توانم ! می شود !

 

آرام تلقین می کنم

 

حالم ، نه ، اصلا خوب نیست ....

 

تا بعد، بهتر می شود ....

 

فکری برای این دلِ آرام غمگین می کنم

 

من می پذیرم رفته ای

 

و بر نمی گردی همین !

 

خود را برای درک این ، صد بار تحسین می کنم

 

کم کم ز یادم می روی

 

این روزگار و رسم اوست !

 

این جمله را با تلخی اش ، صد بار تضمین می کنم...

       

»» همین خوبه که غیر از تو همه رفتن

 

عمر آدمی شیشه است و اجل مثل سنگ

 

خدا کنه وقتی این دو به هم میرسند غبار دنیا

رو شیشه عمرمون  ننشسته باشه

 

 »» کاش باران بود و تو بودی و یک جاده بی انتها

 

 این روزا آدما قیمت هر چیز رو می دونن

ولی ارزش هر چیز رو نمی دونن !!

 

خدایا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم

 

و آن گونه بمیران که کسی به وجد نیاید از نبودنم . . .

 

ترجیح میدهم به جای شاخه ای گل بوته ای خار باشم!

که دست هر کودک نابالغی نتواند پایان بخش زندگیم شود…

 

اگر قلوه سنگ های ته جوی نبود

، ترنّم زیبای آب را چگونه می شنیدیم

و اگر سختیها ی زندگی نبود ،

چگونه خوبیهای آنرا حس می کردیم

آسون وداع کردم باهات، با اینکه می مردم برات

کاشکی نمی ذاشتم بری، کاشکی می افتادم به پات

خواستم بگم ترکم نکن، پیشم بمون ای نازنین

شرح پریشونیم و تو، چشمای بارونیم ببین

هر شب با کلی اشتیاق، زل می زدم به آسمون

فرصت نمونده واسه ی، ابراز احساس جنون

 

رفتی و من تنها شدم، با این غم نا مهربون

هرجا پی ات گشتم ولی، هیچ جا نبود از تو نشون

دل خوش به این بودم تو هم، گاهی کنار پنجره

ماه و تماشا می کنی، با کولی باری خاطره

هر شب با کلی اشتیاق، زل می زدم به آسمون

فرصت نمونده واسه ی، ابراز احساس جنون

      

 مینویسم نامه و روزی از اینجا میروم

با خیال او ولی تنهای تنها میروم

در جوابم شاید او حتی نگوید “کیستی ؟”

شاید او حتی بگوید “لایق من نیستی”

مینویسم من که عمری با خیالت زیستم

گاهی از من یاد کن ، حالا که دیگر نیستم

.این شعرها دیگر برای هیچکس نیست

نه ! در دلم انگار جای هیچکس نیست

آنقدر تنهایم که حتی دردهایم

دیگر شبیه دردهای هیچکس نیست

  کاش میشد هیچ کس تنها نبود

  کاش میشد هیچ کس تنها نبود

کاش میشد دیدنت رویا نبود

گفته بودی با تو می مانم ولی...

رفتی و گفتی و اینجا جا نبود

سالیان سال تنها مانده ام

شاید این رفتن سزای من نبود

من دعا کردم برای بازگشت

دست های تو ولی بالا نبود

باز هم گفتی که فردا میرسی

کاش روز دیدنت فردا نبود

  عکســـــت را نگــــاه میکنــــم  آخ کــــه ایــــن عکـــس  پیـــر نمیشـــود

  امــــــا ،  پیـــــــرم میکنــــد

   

»» دگر درد دلم درمان ندارد... مسیر عاشقی پایان ندارد.. مرا در چشم خود آواره کردی.. نگاهت دور برگردان ند

   

رویای با تو بودن را نمی توان نوشت نمی توان گفت و حتی نمیتوان سرود

با تو بودن قصه شیرینی است به وسعت تلخی تنهایی

و داشتن تو فانوسی به روشنایی هر چه تاریکی در نداشتند

و...و من همچون غربت زدای در اغوش بی کران دریای بی کسی

به انتظار ساحل نگاهت می نشینم و می مانم تا ابد

وتا وقتی که شبنم زلال احساست زنگار غم را از وجودم بشوید

بانوی دریای من...

کاش قلب وسعت می گرفت شمع با پروانه الفت می گرفت

کاش توی جاده های زندگی خنده هم از گریه سبقت می گرفت

    آواز عاشقانه ما در گلو شکست /

 

حق با سکوت بود ، صدا در گلو شکست

 

فرصت گذشت و حرف دلم نا تمام ماند /

 

تنها بهانه ما در گلو شکست

 

تا آمدم که با تو خداحافظی کنم /

 

بغضم امان نداد و وداع در گلو شکست . . .

 

 » یعنی میشه که ما دوتا...

» مجنون

» شکارچی دل

» زیباترین عکسهای عاشقانه متن دار

» وجدان

» گاهی عمر تلف میشود

» اسان رفتی از کنارم

» تنها رفیق ماندگار (خاطره هاست)

» عاشق نشو هیچ کس باوفا نیست

» چه خوش صید دلم کردی

» باید فراموشت کنم

» همین خوبه که غیر از تو همه رفتن

» کاش باران بود و تو بودی و یک جاده بی انتها

» اسمون وداع کردم باهات

» شعر های ناب عاشقانه

» کاش میشد هیچ کس تنها نبود

» عکست تنها یادگار دل

» دگر درد دلم درمان ندارد...

مسیر عاشقی پایان ندارد..

مرا در چشم خود آواره کردی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 4 مهر 1396 | 1:38 قبل از ظهر | نویسنده : افشین تهرانی .نویسندگان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.